Rodzaje centralek telefonicznych
Dla sprawnego funkcjonowania niemal każda firma potrzebuje telefonu. W większych organizacjach działa on zazwyczaj w oparciu o bardziej lub mniej rozbudowaną centralę telefoniczną.
Obecnie najpowszechniej stosowane są centralki PBX, które w oparciu o tradycyjną sieć telefoniczną dostarczają wiele zaawansowanych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu.
Stosuje się je przede wszystkim w firmach mających kilka oddziałów i zatrudniających kilkudziesięciu pracowników, w których znaczna część połączeń telefonicznych to rozmowy wewnętrzne.
Zanim pojawiły się powszechnie dziś stosowane centrale PBX, ich funkcje spełniały tradycyjne centrale, w których rozmowy przełączane były ręcznie.
Pojawienie się centralek telefonicznych PBX wyparło urządzenia tradycyjne, które od pewnego czasu zaczynają jednak tracić swoją pozycję na rzecz bardziej nowoczesnych rozwiązań w postaci centralek wirtualnych IP-PBX.
Wdrożenie takiej centralki w firmie oznacza przejście na telefonię IP, z czym wiążą się sięgające nawet 70% oszczędności w rachunkach telefonicznych, a także dostęp do wielu niedostępnych wcześniej usług dodanych. Jednocześnie firmy mają możliwość zachowania tradycyjnej linii telefonicznej i korzystania z niej równolegle z usługami świadczonymi w technologii VoIP.
więcej na stronie.