22 871 44 00
22 465 94 03

Mon - Fri:
9:00 - 16:00

 

Rodzaje centralek telefonicznych

Dla sprawnego funkcjonowania niemal każda firma potrzebuje telefonu. W większych organizacjach działa on zazwyczaj w oparciu o bardziej lub mniej rozbudowaną centralę telefoniczną.

Obecnie najpowszechniej stosowane są centralki PBX, które w oparciu o tradycyjną sieć telefoniczną dostarczają wiele zaawansowanych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu.

Stosuje się je przede wszystkim w firmach mających kilka oddziałów i zatrudniających kilkudziesięciu pracowników, w których znaczna część połączeń telefonicznych to rozmowy wewnętrzne.

Zanim pojawiły się powszechnie dziś stosowane centrale PBX, ich funkcje spełniały tradycyjne centrale, w których rozmowy przełączane były ręcznie.
Pojawienie się centralek telefonicznych PBX wyparło urządzenia tradycyjne, które od pewnego czasu zaczynają jednak tracić swoją pozycję na rzecz bardziej nowoczesnych rozwiązań w postaci centralek wirtualnych IP-PBX.
Wdrożenie takiej centralki w firmie oznacza przejście na telefonię IP, z czym wiążą się sięgające nawet 70% oszczędności w rachunkach telefonicznych, a także dostęp do wielu niedostępnych wcześniej usług dodanych. Jednocześnie firmy mają możliwość zachowania tradycyjnej linii telefonicznej i korzystania z niej równolegle z usługami świadczonymi w technologii VoIP.

więcej na stronie.